מאמרים חדשים

שוויון הזדמנויות בעבודה

שוויון הזדמנויות תעסוקה חיוני ליצירת חברה הוגנת וצודקת. זה מבטיח שאנשים לא יופלו לרעה על

קרא עוד »

תחומי התמחות

צרו קשר

קטגוריות
ארכיון
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
Picture of ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

הרמוניה משפחתית חשובה לכם? הכלי המשפטי שאתם חייבים להכיר

כשאחד מבני המשפחה נקלע למצב רפואי השולל את כשירותו עלולים להיווצר מתחים סביב מינוי האפוטרופוס וקבלת ההחלטות. ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם לקבוע מראש איך יתנהלו העניינים

אפתח עם הבטחה גדולה: ייפוי כוח מתמשך יעזור לכם לייצר הרמוניה משפחתית או לשמור על זו הקיימת, יסייע לכם למנוע סכסוכים בין הילדים שלכם ויביא לחייכם הרבה מאד וודאות ושקט.

רובנו מנסים שלא לחשוב על האפשרות שנאבד את הכשירות המשפטית שלנו, ומדובר בתכונה אנושית מובנת. התירוצים לעולם לא נגמרים: "לי זה לא יקרה", "יש לי עוד מלא תוכניות להספיק", "אני עדין צעיר.ה", "אם אחשוב על זה אז הנורא מכל יקרה", "למה לי בכלל לחשוב על מצבים כאלה" ועוד.

אבל, לפעמים זה קורה והחיים מביאים איתם תרחישים בלתי צפויים כי הרי לא הכל תלוי בנו. תאונות דרכים, התמודדויות רפואיות פתאומיות ומורכבות ומצבי קיצון אחרים עלולים לטלטל את מציאות חיינו.

כשהמדינה מתערבת

אירועים מוחיים, התקפי לב, מפרצת מוחית ואפילו "סתם" זיקנה אשר עשויים להביא איתם ירידה בצלילות, בהבנה ובתפקוד. במצב בו לא נוכל לקבל החלטות עבור עצמנו, לא משנה אם אנחנו בני 50,30 או 80, יהיה צורך למנות לנו אפוטרופוס אשר ידאג לנו.

את האפוטרופוס ממנה בית המשפט אחרי שמוגשת אליו בקשה, כאשר בדרך כלל בית המשפט ממנה מישהו מבני המשפחה לדאוג לכל העניינים. לפעמים, בית המשפט מחליט למנות צד ג' כאפוטרופוס ולהוציא את כל המשפחה מהתמונה תוך מניעת האפשרות שלה לקבל החלטות עבור האדם הקרוב לה.

במצב בו ממונה אפוטרופוס מהמשפחה או מחוצה לה, כל פעולה שלו לגבי כספו, גופו וחייו של אותו אדם תפוקח על ידי מדינת ישראל באמצעות האפוטרופוס הכללי ובית המשפט. למה המצב הזה בעייתי? האפוטרופוס לא יכול לדעת באמת מה רוצה אותו אדם שמונה לו אפוטרופוס, שכבר לא יכול לתקשר ולהביע את רצונו. בנוסף, לא אחת ישנם חילוקי דעות במשפחה ביחס לזהות האפוטרופוס, מה שגורר סכסוכים והליכים משפטיים מתוחים ויקרים.

פתאום באמצע החיים

א' בן 80 איבד את צלילותו בתהליך דמנטי ממושך של כמה שנים כאשר בסופו איבד קשר עם המציאות והיה צריך להעבירו למוסד סיעודי. שלוש בנותיו לא הצליחו להגיע להסכמה מי תמונה כאפוטרופסית על האב ובמצב בו התקשורת בין הבנות היתה בעייתית, החליט בית המשפט למנות אפוטרופוס חיצוני דבר אשר מנע מהבנות את היכולת לקבל החלטות כלכליות, רכושיות ואישיות עבור אביהן. 

ג' רוכב אופניים בן 48 התהפך באחד מימי שבת ביער בן שמן והובהל לבית חולים עם חבלת ראש קשה. בבית החולים התבקשה המשפחה לפנות לבית המשפט ולהוציא צו אפוטרופסות על ג'. בין אשתו ובין הוריו של ג' נוצרה מחלוקת קשה לגבי מי ימונה כאפוטרופוס לגופו ולגבי אופי הטיפול אותו צריך ג' לקבל.

ש' בת 60, עובדת הוראה מחיפה, חטפה אירוע מוחי קשה אשר הותיר אותה עם פגיעה מוחית בלתי הפיכה. בעלה נאלץ להתמנות כאפוטרופוס עליה ולדווח למדינה מה קורה בחשבונות הבנקים שלו ושל ש', מה הוא עושה עם הכספים המשותפים של שניהם ולאיזו מטרה הוא מוציא כסף מחשבון הבנק שלו.

הסיפורים האלה היו יכולים להימנע בוודאות על ידי עריכת ייפוי כוח מתמשך. מדובר בכלי משפטי חדש יחסית בו אתם מקבלים היום החלטות בנוגע לשאלה מה יהיה איתכם אם חס וחלילה תיקלעו למצב בו תאבדו את צלילותכם, באופן זמני או קבוע.

באמצעות החתימה על המסמך אתם יכולים לקבוע מי יטפל בכם, איפה יטפלו בכם (האם בבית? במוסד?), איזה טיפולים רפואיים תעברו, מה יעשו עם הכספים שלכם, איך ינהלו אותם ולטובת מה. אם יש לכם חסכונות מה תרצו שיעשה איתם, אם יש לכם השקעות בשוק ההון היכן תרצו שכספכם ימשיך להיות מושקע, מי ידאג לילדים הקטינים שלכם אם אתם יחידנים או חד הוריים, איך ידאגו לילדים, איפה תרצו שהם יטופלו וכיצד, מה חשוב לכם שימשיך להתנהל בחיים של ילדיכם הקטינים, ועוד ועוד שאלות אשר עולות מאופי חייכם.

הכלי שמותאם לכם אישית

על ידי עריכת ייפוי כוח מתמשך אתם משאירים את המדינה מחוץ לתמונה, משמרים את האחדות המשפחתית ומגדילים את השקט הנפשי שלכם. אתם מובילים את המשפחה שלכם ל"חיים קלים" בתוך סיטואציית חיים מורכבת ואתם מבטיחים שאם חס וחלילה, העתיד יביא עימו התמודדות מסוג זה, כולם ידעו מה לעשות ואיך.

ייפוי כוח מתמשך שומר עליכם ועל הילדים שלכם, ומבטיח שבבוא היום הטיפול בכם יהיה פשוט יותר, מכל הבחינות.

ייפוי כוח מתמשך מבטיח שמסלול חייכם יתנהל כפי שאתם בחרתם, יגן על האינטרסים הכלכליים שלכם וימנע טיפול שלא ביקשתם. שימו לב כי ניתן לחתום על המסמך רק בפני עורך דין אשר עבר הכשרה מיוחדת לכך על ידי האפוטרופוס הכללי.

* עו"ד ומגשרת מורן חן הראל עוסקת בייפוי כוח מתמשך ואפוטרופסות

פורסם באתר פסק דין

עוד באותו נושא…

 ותשובות הנוגעות לייפוי כוח מתמשך
שאלות ותשובות הנוגעות לייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך אילו אפשרויות עומדות בפני גורם שמתעורר אצלו חשש כי בעת ההחתמה האדם כבר לא...

 כוח לייפוי כוח מתמשך
ביטול ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך ניתן לביטול בתנאים מסוימים המפורטים מטה, הן על ידי מייפה הכוח והן על ידי בית המשפט. אוכלוסיית...

 ייפוי כוח מתמשך
הודעת האפוטרופוס הכללי לעניין עריכה וחתימה של מסמך ייפוי כוח מתמשך

הודעה לעניין עריכה וחתימה של מסמך ייפוי כוח מתמשך באמצעות היוועדות חזותית ללא מפגש פיזי בין הממנה לבין...

Blue Modern World Health Day Banner (5)
פודקאסט - איך עושים צוואה, שיקולים כלכליים ואישיים

גלעד המאירי – כלכלן, משפטן ושמאי מקרקעין ועו”ד זיו בייטל – מומחה בדיני משפחה וירושות, מדברים על סוגיות...

3
מיופה כוח לייפוי כוח מתמשך

מיופה כוח הוא האדם שהוענקו לו הסמכויות לקבל החלטות בשמו של מי שמינה אותו באמצעות ייפוי הכוח המתמשך. מיופה...

1 2 3 6

תוכן עניינים