מאמרים חדשים

שוויון הזדמנויות בעבודה

שוויון הזדמנויות תעסוקה חיוני ליצירת חברה הוגנת וצודקת. זה מבטיח שאנשים לא יופלו לרעה על

קרא עוד »

תחומי התמחות

צרו קשר

קטגוריות
ארכיון
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
Picture of ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

מדריך לחייבים בהוצאה לפועל

מדריך זה מסביר מיהם בעלי חוב (חייבים), את האפשרויות העומדות בפניהם לאחר פתיחת התיק, הדרכים לתשלום חוב וסוגי בקשות שניתן להגיש בתיק הוצאה לפועל

קבלת אזהרה (הודעה לחייב על פתיחת תיק בהוצאה לפועל) מההוצאה לפועל לתשלום אינה דבר נעים, אך היא יכולה להיפתר, אם פועלים על פי הכללים.

מדריך זה מסייע לחייבים להבין מהן אפשרויות הפעולה שלהם, המלצות כיצד לנהוג, אילו מסמכים להגיש, כיצד להימנע מריביות שיתווספו לחוב, ובכלל, מהם התהליכים המהירים ביותר והנכונים ביותר לסגירת התיק במלואו.

מושגים בהוצאה לפועל

  1. חייב - אדם שניתן כנגדו פסק-דין ו/או חיוב שדינו כפסק דין (שטר משכון, חוזה, צ'קים/שטרות וכיו"ב) המחייב אותו לשלם לאחר או לעשות דבר שהוא מחויב על פי החוק לבצע.
  2. זוכה - אדם המחזיק בפסק-דין, שטר חוב, שיק או חוזה, המחייב את האחר לשלם לו, או לעשות דבר שהוא מחויב על פי החוק לבצע.
  3. רשם - הסמכות השיפוטית בהוצאה לפועל. הרשם מגיב לבקשות הלקוח באמצעות מסמך הנקרא "החלטה".
  4. אזהרה - הודעה לחייב על פתיחת תיק בהוצאה לפועל ועל האפשרויות העומדות בפניו.
  5. תקופת אזהרה - "תקופת אזהרה" הוא פרק זמן בו לא ינקטו הליכים נגד החייב (למעט מקרים מיוחדים בהם הזוכה מבקש לנקוט הליכים טרם מתן אזהרה).
    בנוסח האזהרה מצוין מה פרק הזמן שעל החייב לשלם את החוב או למלא אחר פסק הדין.

כיצד ניתן לקבל מידע על תיק ההוצאה לפועל והפעולות המבוצעות בו

ניתן לקבל מידע אישי על תיק ההוצאה לפועל ולעקוב אחר הפעולות המבוצעות בו, באמצעות ערוצי הקשר הבאים:

  1. אזור אישי
    האזור האישי באתר האינטרנט מאפשר בזמן שנוח לכם וללא המתנה מיותרת להתעדכן בנתוני התיק, לצפות בבקשות, החלטות רשם, דף חשבון בתיק ועוד: 
    כמו כן, ניתן להגיש באמצעות האזור האישי חלק מהבקשות.
  2. מוקד השירות הטלפוני
    בטלפון 35592* או בטלפון הקווי שמספרו 073-2055000. 
    שעות פעילות המוקד הינם בימים א'-ה' בין השעות 18:00-08:00.
  3. קבלת קהל בלשכות ההוצאה לפועל
    קבלת קהל מתקיימת בזימון תור מראש בלבד 
    חייבים שאינם מיוצגים על ידי עורך דין יכולים לזמן תור ללשכת ההוצאה לפועל באמצעות:
  4. קבלת עדכונים באמצעות הדואר - בכל פעם שמתקבלת החלטה או מבוצעת פעולה כלשהי בתיק נשלחת הודעה על כך בדואר לשני הצדדים (זוכה וחייב).

הגשת בקשות באזור האישי

לאחר הגשת הבקשה תוכלו להתעדכן בסטטוס הבקשה ובהחלטה שהתקבלה באמצעות ה"אזור האישי". ניתן למצוא הסבר על דרכי צפייה בהחלטות רשם באזור האישי בחוברת הדרכה.

שירות קבלת החלטות והודעות במסרון או בדואר אלקטרוני - עם קבלת החלטה תקבלו על כך עדכון במסרון (SMS) או בדואר אלקטרוני, בצירוף קישור לצפייה בהחלטה. ניתן להירשם לשירות באזור האישי. הסבר על הרישום לשירות ניתן למצוא בחוברת הדרכהלרישום לאזור האישי החדש באמצעות מערכת ההזדהות הממשלתית - לחצו כאן.

קבלת קהל מתקיימת בזימון תור מראש בלבד. מומלץ להגיש את הבקשה באמצעות האזור האישי, דואר אלקטרוני או פקס ללא צורך בהגעה ללשכה

חייבים שאינם מיוצגים על ידי עורך דין יכולים לזמן תור ללשכות הוצאה לפועל באמצעות:

  1. אתר האינטרנט ואפליקציית My Visit
  2. מוקד השירות והמידע הטלפוני. בטלפון 35592* 
  • החייב יכול להגיש בקשות ללשכה במטרה להסדיר את חובו או לבצע פעולה כלשהי בתיק.
  • אם מדובר בבקשה המותנת בתשלום, יש להגיע ללשכה רק לאחר תשלום לתיק.

באיזו לשכה יכולים חייבים להגיש את הבקשה?

חייבים רשאים לקבל מידע, לשלם את החוב ולהגיש בקשות בכל לשכות ההוצאה לפועל, ללא קשר ללשכה שבה מתנהלים התיקים, למעט הבקשות הבאות:

אפשרותו של החייב להגיש מספר סוגי בקשות להסדרת החוב מול הזוכה או בא כוח הזוכה בתיק. 

  1. בקשה להכרה כחייב משלם" - שירות זה מאפשר לחייבים (בעלי חוב) להגיש בקשה להכיר בהם כחייבים המשלמים את חובם. אם תאושר הבקשה, תופחת ריבית הפיגורים בתיק בשיעור של עד 25% ויעוכבו או יבוטלו הליכים מסוימים. החוק לא חל על תיקי מזונות. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות.לחוברת הדרכה על אופן הגשת הבקשה.
  2. בקשה להקטנת חוב - שירות זה מאפשר להגיש בקשה להקטנת החוב בתיק מסיבות שונות. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות.
  3. בקשה לשינוי הסדר התשלומים - שירות זה מאפשר לחייב להגיש בקשה לשינוי צו התשלומים בתיק, בין אם מדובר בצו התשלומים האוטומטי הנקבע עם פתיחת התיק, בהתאם לגובה החוב בתיק ואם על פי החלטת רשם קודמת. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות. .לחוברת הדרכה על אופן הגשת הבקשה.
  4. בקשה לחקירת יכולת - השירות מאפשר להגיש בקשה לחקירת יכולתו הכלכלית של החייב לעמוד בהסדרי התשלומים. לשירות.
  5. בקשה לאיחוד תיקים - שירות זה מאפשר לחייב בהוצאה לפועל להגיש בקשה לפתיחתו של תיק המאחד בתוכו את כל תיקיו. לשירות. 

באפשרותו של החייב להגיש בקשות לביטול/עיכוב ההליכים וההגבלות שננקטו נגדו. לחוברת הדרכה בנושא אופן הגשת בקשה לביטול הליך/הליכים (סעיפים 2- 7) - לחצו כאן.

  1. בקשה לביטול הגבלות - שירות זה מאפשר לחייב בהוצאה לפועל להגיש בקשה לביטול ההגבלות שהוטלו עליו. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות. 
  2. בקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ - שירות זה מאפשר לחייב להגיש בקשה לביטול עיכוב היציאה מהארץ שהוטל נגדו. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות. 
  3. בקשה לביטול עיקול חשבון עובר ושב - באפשרותו של החייב להגיש בקשה לביטול עיקול חשבון עובר ושב שהוטל נגדו. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות. 
  4. בקשה לביטול עיקול רכב - באפשרות של החייב להגיש בקשה לביטול עיקול רכב שהוטל נגדו. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות.
  5. בקשה לביטול עיקול משכורת - באפשרותו של החייב להגיש בקשה לביטול עיקול משכורת שהוטל נגדו. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות. 
  6. בקשה לביטול פינוי - באפשרותו של החייב להגיש בקשה לבטל את צו הפינוי מהנכס שהוטל נגדו. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות.
  7. בקשה לביטול עיקול מיטלטלין או הוצאת מיטלטלין - באפשרות של החייב להגיש בקשה לביטול עיקול או הוצאה מיטלטלין שהוטל נגדו. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות.
  8. בקשה לעיכוב הליכים/ עיכוב פינוי - שירות זה מאפשר לחייב להגיש בקשה לעיכוב הליכים או עיכוב פינוי מנכס. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות.
  9. בקשה לביטול ההכרזה על חייב כמוגבל באמצעים - שירות זה מאפשר לחייב בהוצאה לפועל המוגבל באמצעים להגיש בקשה לביטול ההגבלות שהוטלו עליו. לשירות. 
  1. בקשה לסגירת תיק או הסרת חייב - שירות זה מאפשר להגיש בקשה לסגור תיק הוצאה לפועל. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות.  
  2. בקשה לשינוי ייצוג - שירות זה מאפשר לחייב לבקש להוסיף ייצוג עורך דין בתיק הוצאה לפועל, להחליף ייצוג של עורך דין אחד באחר, או לבטל ייצוג של עורך דין. לשירות. לחוברת הדרכה על אופן הגשת הבקשה באזור האישי
  3. שינוי פרטי גורם שאינו בא כח - שירות זה מאפשר לחייב להגיש בקשה לעדכון שם, מספר מזהה או כתובת, בתיק ההוצאה לפועל. לשירות. 
  4. בקשה לתגובה להחלטה - שירות זה מאפשר לחייב להגיש בקשה לתגובה להחלטה, במקרה בו הרשם ביקש את תגובת הצדדים בתיק. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לשירות   לשירות.לחוברת הדרכה על אופן הגשת הבקשה
  5. בקשה כללית - הבקשה מאפשרת לחייב להגיש בקשה שאין לה קוד ייעודי. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לחוברת הדרכה על אופן הגשת הבקשה באזור האישי.
  6. בקשה לדחיית דיון - הבקשה מאפשרת לחייב לדחות את מועד הדיון שנקבע במידה ואין באפשרותו להגיע. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין.  לחוברת הדרכה על אופן הגשת הבקשה באזור האישי.
  7. ביטול מועד דיון - הבקשה מאפשרת לחייב לבטל את מועד הדיון שנקבע במידה ואין באפשרותו להגיע או קיום הדיון התייתר. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. 
  8. בקשה לדחיית הצגת מסמכים - שירות זה מאפשר לחייב בהוצאה לפועל להגיש בקשה לדחיית המועד להצגת המסמכים כפי שדרש רשם ההוצאה לפועל. הבקשה ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דיןלשירותלחוברת הדרכה על אופן הגשת הבקשה באזור האישי
  9. הוספת מסמך לתיק - ניתנת להגשה באזור האישי לזוכים וחייבים ללא ייצוג עורך דין. לחוברת הדרכה על אופן הגשת הבקשה באזור האישי

עוד מאמרים בנושא…

מענק עבודה (מענק הכנסה, מס הכנסה שלילי)
מדריך מענק עבודה עבור שנת המס 2023

תוכנית 'מענק עבודה' – מטרות תוכנית 'מענק עבודה' הן, בין היתר, להוות כלי לתמרוץ השתתפות עובדים בשוק...

שבתון ביום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות
הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות – מדריך

יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות (נדחה ל-27.02.2024) נקבע כיום שבתון בתחומן של...

פיטורים-1
סיום יחסי עבודה – המדריך המלא למעסקים

פיטורי עובדים נהלים כלליים הקשורים לפיטורי עובד השאלה עיקר התשובה ראו הרחבה דגשים למעסיק האם חובה...

5
הצהרה על מכירת/רכישת זכות במקרקעין

סעיף 73(א) על-פי סעיף 73(א) לחוק, המוכר זכות במקרקעין ימסור למנהל, תוך 30 ימים מיום המכירה, הצהרה המפרטת...

מדריך למוכר רוכש זכות במקרקעין
מדריך למוכר / רוכש זכות במקרקעין

מבוא חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963 (ובשמו הקודם חוק מס שבח מקרקעין) נכנס לתוקפו ביום...

לוח שנה
מדריך מיצוי זכויות לקראת סוף שנת הכספים

תוכן עניינים לקראת סוף שנת המס אתם יכולים לחסוך הרבה כסף מדריך זה מרכז את הזכויות שניתן לממש באמצעות...

תאונות עבודה מ2
נפגעי עבודה - המדריך המלא

נפגעי עבודה מי מבוטח אלה המבוטחים בביטוח נפגעי עבודה: עובד שכיר עובד עצמאי, בתנאי שהוא רשום במוסד...

הוצאה לפועל
מדריך לחייבים בהוצאה לפועל

מדריך זה מסביר מיהם בעלי חוב (חייבים), את האפשרויות העומדות בפניהם לאחר פתיחת התיק, הדרכים לתשלום חוב...

1 2

תוכן עניינים