מאמרים חדשים

שוויון הזדמנויות בעבודה

שוויון הזדמנויות תעסוקה חיוני ליצירת חברה הוגנת וצודקת. זה מבטיח שאנשים לא יופלו לרעה על

קרא עוד »

תחומי התמחות

צרו קשר

קטגוריות
ארכיון
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
הודעה מוקדמת
Picture of ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

זכויות וחובות בתקופת ההודעה המוקדמת

ויתור על עבודת העובדים בתקופת ההודעה המוקדמת

מעסיקים רשאים להודיע לעובדים כי הם מוותרים על עבודתם בתקופת ההודעה המוקדמת, ובכך להביא לסיום את עבודת העובד באופן מידי. זאת בתנאי שישלמו לעובד את שכרו המלא עבור תקופה זו.

במקרה זה העובדים זכאים לשכר בעד תקופת ההודעה המוקדמת, ואם לא ניצלו את מלוא ימי החופשה השנתית שנצברו לזכותם, הם יהיו זכאים גם לפדיון ימי חופשה. 

הודעה מוקדמת
הודעה מוקדמת

בשונה מזכות העובדים לפדיון ימי חופשה שלא נוצלו, אין לעובד זכות, לפי חוק, לפדיון ימי מחלה שלא נוצלו. יחד עם זאת, קיימים הסכמי עבודה והסכמים קיבוציים, שלפיהם זכאים עובדים המסיימים את עבודתם, לפדיון של ימי המחלה שלא נוצלו על ידם או לחלק מהם.

קיזוז חופשה שנתית מתקופת הודעה מוקדמת

אסור למעסיקים לכפות על עובדים לנצל, במהלך תקופת ההודעה המוקדמת, ימי חופשה שנצברו לזכותם, בין אם מדובר בפיטורים או בהתפטרות.

עם זאת, ניתן לקזז מתקופת ההודעה המוקדמת חלק מימי החופשה שנצברו לזכות העובדים, העולים על 14 ימים. במקרה זה על המעסיקים להוכיח שהוצאת העובדים לחופשה נעשתה כדין, כלומר: שהמעסיקים קיזזו את חלק מימי החופשה מתקופת ההודעה המקודמת מסיבות ענייניות ובתום לב, כגון: מסיבות הקשורות בצרכי העבודה.

בכל מקרה עובדים רשאים לנצל חופשה שנתית שנצברה לזכותם, במהלך ימי ההודעה המוקדמת, בתנאי שלפחות 14 ימים מתקופת ההודעה המוקדמת לא יהיו חופפים לחופשה.

דוגמאות:

  • אין לקזז ימי חופשה מתקופת ההודעה המוקדמת, אם המעסיק עושה כן רק על מנת להימנע מהחובה לשלם לעובד שכר עבור תקופת ההודעה המוקדמת בנוסף לפדיון ימי החופשה השנתית שלא נוצלו על ידי העובד.
  • לעומת זאת, אם מקום העבודה נסגר עקב חופשה שנתית מרוכזת של כלל העובדים, יהא על העובד המפוטר לצאת לחופשה השנתית באותו זמן כיתר העובדים. כך ניתן להוציא את העובד לחופשה שנתית, אם הסתיים פרויקט שהעובד הועסק בו ואין עוד צורך בעבודתו.

שימו לב

זכויות העובד באתר זה הן זכויות המינימום לפי החוק בלבד. ייתכן ויש לך זכויות נוספות:

  1. מכוח הסכם קיבוצי או צו הרחבה – החל על הענף או מקום העבודה.
  2. מכוח ההסכם האישי שבינך לבין מעסיקך. 

עוד מאמרים בנושא…

מעסיקים
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

פיצויי פיטורים לעובד שהתפטר עקב הרעה מוחשית בתנאי העבודה

עובדים שעבדו לפחות שנה במקום העבודה והתפטרו בגלל "הרעה מוחשית" בתנאי העבודה או נסיבות ביחסי העבודה שלא מאפשרות לדרוש מהם להמשיך בעבודתם זכאים לפיצויי פיטורים העובדים

קרא עוד »
פיטורים וסיום העסקה
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

הקדימה פיטורים לשימוע – ותפצה את העובדת בעשרות אלפי שקלים

חברת שמירה מסרה למאבטחת מכתב פיטורים בו נרשם שבאפשרותה לתאם מועד לשימוע, אם תרצה. ביה"ד לעבודה הבהיר לחברה שלא מדובר בפריווילגיה בית הדין לעבודה בבאר

קרא עוד »
פיטורים וסיום העסקה
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

זכות השימוע ועילות נוספות

סע"ש (ת"א) 31161-01-19 ירון נגר-תירוש סוכנות לביטוח בע"מ פסק הדין מפרט את המסכת העובדתית הבאה: בית הדין מקדים אחרית לראשית וקובע כי דין התביעה להתקבל בחלקה

קרא עוד »
דיני עבודה
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות

תוכן עניינים חובת הודעה מוקדמת ​מעסיקים המבקשים לפטר עובדים, וכן עובדים המעוניינים להתפטר מעבודתם, חייבים להודיע על כך בכתב ומראש ("הודעה מוקדמת"). בהודעה יש לציין

קרא עוד »
ניהול שכר
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

הפרשות לפיצויי פיטורים

תוכן עניינים כללי מעסיק יכול להפריש לקופת גמל סכומים המיועדים לתשלום פיצויי פיטורים לעובד. ההפרשות לפיצויי פיטורים ממומנות על ידי המעסיק בלבד.שיעור הפרשות המעסיק לפיצויי

קרא עוד »

תוכן עניינים