מאמרים חדשים

פינוי – בינוי

פינוי-בינוי היא תוכנית להתחדשות עירונית, שבמסגרתה נהרס מתחם מגורים ומוקם תחתיו מתחם חדש ומודרני לצורך

קרא עוד »

דייר מוגן לפי חוק הגנת הדייר

דייר מוגן הוא דייר שחלים עליו כללי חוק הגנת הדייר. כללים אלה מעניקים לדייר הגנות שונות,

קרא עוד »

תחומי התמחות

צרו קשר

קטגוריות
ארכיון
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Picture of ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

תאונות דרכים – גורמים, נתונים ותוצאות אפשריות

בכל שנה נפגעים בין 20 ל30 מליון איש ברחבי העולם מתאונות דרכים.

תאונות דרכים נגרמות בשל התנהגות האדם, כגון חוסר תשומת לב, עייפות או שימוש בטלפון נייד, תשתיות גרועות, כגון כתמי שמן או תמרורים מוסתרים, ומצב לא תקין של כלי הרכב, כגון גלגל משוחרר או פנס מקולקל.

תאונות דרכים עלולות להסתיים בפגיעות קלות כגון שריטות, פגיעות חמורות יותר כגון שברים בגפיים, או בפציעות חמורות מאוד כגון פגיעה בעמוד השדרה, חבלות רב מערכתיות וכו׳.

הן עלולות להוביל לאשפוז ושיקום ארוכי טווח, לנזקים קבועים ואפילו לנכות. על מנת להימנע ככל האפשר ממורת רוח נוספת לאחר תאונת דרכים, כדאי שנדע מה הזכויות שלנו ומה אנו זכאים לקבל במקרה של תאונה.

גובה וסוג הפיצויים – מה מגיע לנו?

בכל מקרה של פגיעה בתאונת דרכים, חברות הביטוח הן אלו אשר אחראיות לשלם פיצויים במידה ונגרם נזק גופני. גובה הפיצויים נקבע על פי חוות דעת של מומחה (למשל, אורתופד או נוירולוג) הממונה על ידי בית המשפט כאשר מוגשת התביעה. 

הרבה אנשים אינם מודעים לזכויות הרבות המגיעות להם במידה ונפגעו, חלילה, בתאונת דרכים. חברות הביטוח יכולות לפצות את הנפגע על נזקים שנגרמו לו, גם באופן עקיף, כתוצאה מהתאונה.

תחת מטרייה זו נמצא הפסדי שכר, אובדן כושר השתכרות ואובדן תנאים סוציאליים. כמו כן, ועל פי חומרת התאונה וקריטריונים נוספים, הנפגע יכול להיות זכאי למטפל, מימון הוצאות נסיעה, ציוד שיקומי וכמובן כל ההוצאות הרפואיות, כולל רפואה אלטרנטיבית.

במידה והאדם זקוק לעזרה כלכלית דחופה, למשל, אינו יכול לשלם שכר דירה לאחר תאונה קשה, קיים מנגנון בחוק אשר נקרא ״תשלום דחוף״ ומאפשר לו לפנות לחברת הביטוח, בצירוף המסמכים הרלוונטיים, עם בקשה לתשלום. אם חברת הביטוח מסרבת לשלם, ניתן לפנות לבית המשפט.

נפגעתי בתאונה – מה עלי לעשות?

אם, חלילה, נפגעתם בתאונת דרכים, עליכם לדווח למשטרת ישראל. מאוחר יותר, טופס התלונה, יחד עם טפסים רפואיים, ישמשו אתכם בהגשת התביעה לפיצויים. עם זאת, לא תמיד הזכות לפיצויים מתממשת אל מול חברות הביטוח.

לכן, עורך דין אשר מתמצא בחוק יכול לעשות הבדל משמעותי עבור המבוטח, לעמוד בשם המבוטח מול חברות הביטוח ולוודא שהוא יקבל את כל מה שמגיע לו.

עוד מאמרים

נדל"ן
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

פינוי – בינוי

פינוי-בינוי היא תוכנית להתחדשות עירונית, שבמסגרתה נהרס מתחם מגורים ומוקם תחתיו מתחם חדש ומודרני לצורך התחלת הליך פינוי-בינוי יש לקבל הסכמה של 66% מבעלי הדירות

קרא עוד »
נדל"ן
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

מדריך לתהליך התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא שם כולל לתהליכים שבהם בניין בודד או אזור מסוים נדרשים לשיקום פיזי וסביבתי התהליך יכול לצאת לדרך ביוזמת רשות מקומית או ביוזמה

קרא עוד »
נדל"ן
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

דייר מוגן לפי חוק הגנת הדייר

דייר מוגן הוא דייר שחלים עליו כללי חוק הגנת הדייר. כללים אלה מעניקים לדייר הגנות שונות, בין היתר הגנה מפני פינוי ללא עילות המוגדרות בחוק, חידוש

קרא עוד »
מדריכים
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

עורך דין מקרקעין – הסכם נאמנות

הסכם נאמנות הוא מסמך משפטי המאפשר לאנשים פרטיים להעביר את נכסיהם, כגון נכסי מקרקעין, לנאמן המנהל ומנהל את הנכסים בשם המוטבים. בהקשר של עסקאות נדל"ן,

קרא עוד »
דיני מקרקעין
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

מדריך להיטל השבחה

היטל השבחה הוא תשלום חובה בעקבות אישור תכנית, מתן הקלה או התרת שימוש חורג המעלים את שווי המקרקעין.את היטל ההשבחה מטילה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה

קרא עוד »

תוכן עניינים