מאמרים חדשים

המדריך האולטימטיבי להבנת ייפוי כוח מתמשך

בעולם מלא בז'רגון משפטי ובניירת מורכבת, הבנת כל פרט ופרט של מסמכים משפטיים יכולה לעתים

קרא עוד »

הנחיות הנציבות בנוגע לחובתם של מעסיקים לפרסם מידע בדבר פערי השכר בין גברים לנשים

הפליית נשים הפליית נשים בשכר העבודה הינה אחד הביטויים הנפוצים להפלייתן של נשים בשוק העבודה.

קרא עוד »

תחומי התמחות

צרו קשר

קטגוריות
ארכיון
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Picture of ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

המעקה קרס – פועל בניין שנפל מקומה שנייה יפוצה ב-1.8 מיליון ש'

העובד נפצע בצוואר ובגב ונשאר נכה. האחריות הוטלה על קבלן המשנה שהיה המעסיק הישיר, ולא דאג לוודא שמקפידים על תנאי בטיחות נאותים בפרויקט. עוד בין האחראים: הקבלן הראשי וקבלן משנה נוסף.

פיצויים של כ-1.8 מיליון שקלים נפסקו לפועל בן 31 שנפל מקומה שנייה בפרויקט בנייה של חברת "אחים פתחי" ביישוב חריש, לאחר שמעקה קרס. כתוצאה מתאונת העבודה הוא נפגע בגב ונשאר נכה. השופטת רבקה איזנברג מבית המשפט המחוזי בחיפה קבעה שהאחריות העיקרית לתאונת העבודה היא של קבלן המשנה שהיה המעסיק הישיר שלו, ולא טרח להדריך את העובדים ולוודא שתנאי הבטיחות באתר נאותים. אחראים נוספים לפרויקט הם הקבלן הראשי וקבלן משנה נוסף.

התאונה התרחשה באוקטובר 2016. זה היה היום הראשון של הפועל בעבודתו. הוא נשלח על ידי קבלן אלומיניום שנשכר לסייע לקבלן המשנה "ש.ל.ב (ח.מ.) אלומיניום" ששכרה חברת הבנייה לבצע הרכבות אלומיניום ומשקופים.

הפועל ועובד נוסף ניסו להעביר לקומה השנייה משקוף שהועלה על-ידי רכב טלסקופ. כדי לבצע את ההעברה הפועל הניח את הרגל על מעקה עץ שהקיף את המרפסת אבל לפתע הוא התפרק וקרס, והפועל נפל.

כתוצאה מהתאונה הוא אובחן עם פציעות גב וצוואר, עבר שני ניתוחים ושיקום. הוא נשאר עד היום עם נכויות נפשיות, נוירולוגיות ואורתופדיות משמעותיות.

בתביעה שהגיש נגד המעסיק שלו, קבלן המשנה, הקבלן הראשי וחברות הביטוח "מגדל" ו"מנורה", הוא טען לרשלנות ולהפרת חוקי הבטיחות בעבודה. בין היתר הוא טען כי לא סופקו לו אמצעי בטיחות, לא נבנה פיגום ראוי, הוא לא עבר הדרכה ונאלץ לבצע את העבודה בשיטה מסוכנת.

המעסיק והקבלנים ניסו לחמוק מאחריות. בין היתר הם טענו שזו הייתה תאונת דרכים כך שהאחריות היא של חברת הביטוח של רכב הטלסקופ. כמו כן הם ניסו להטיל את האחריות האחד על השני ועל התובע עצמו, שלטענתם לא ביצע את העבודה כפי שהתבקש.

היתממות

אבל השופטת רבקה איזנברג דחתה את טענות הנתבעים. היא קבעה לא מדובר בתאונת דרכים משום שהיא אירעה אחרי שהמשקוף הוסר מהטלסקופ, והטילה את האחריות על כל המעורבים באחוזים שונים.

השופטת קבעה כי האחריות העיקרית (65%) מוטלת על המעסיק, שלא הנחה את התובע כיצד לבצע את העבודה בבטחה ולא דאג לספק אמצעי זהירות או לוודא שבמקום יש מעקות בטיחותיים.

25% אחוז מהאחריות הוטלה על הקבלן הראשי, שלא מילא אחר חוקי הבטיחות בעבודה. בין היתר הוא לא דאג שיותקן מעקה יציב ובטוח סביב המרפסת, לא הזהיר את התובע מפני העבודה המסוכנת, לא דאג להדרכה נאותה ולציוד מגן.

אחריות נמוכה יותר (10%) הטילה השופטת על קבלן האלומיניום שהתקשר עם המעסיק של התובע. היא קבעה כי גם היא הייתה אמורה לוודא שהמעקה עליו עומדים העובדים בטוח ויציב ושהעברת המשקופים תתבצע בשיטה בטוחה אחרי הדרכה.

השופטת סירבה להטיל אשמה כלשהי על התובע. היא קבעה כי הטענה של הנתבעים כי אף אחד לא ביקש ממנו לעלות למרפסת או להניח רגל על המעקה "הינה היתממות אשר באה לכסות על העדר נהלי עבודה והנחיות ברורות לביצוע העבודה".

אחרי בחינת הנזקים שנגרמו לתובע והפחתת תגמולי הביטוח הלאומי שמגיעים לו השופטת פסקה לו פיצויים של 1,506,670 שקלים בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין של כ-300 אלף שקלים. את הפיצויים תשלם חברת הביטוח "מגדל" שביטחה את כל המעורבים.

עו"ד צחית עופר עוסק/ת ב- נזיקין
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

פורסם באתר פסק דין

 

עוד מאמרים באותו נושא…

משרד הכלכלה והתעשייה
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

מצמצמים את הפערים המדריים בשכר העובדים/ות

הגיע הזמן לשוויון  אפליית נשים בשכר העבודה, הינה אחד הביטויים הנפוצים לאפלייתן של נשים בשוק העבודה. פערים בשכר בין עובדת לעובד, בהיעדר נסיבות המצדיקות זאת,

קרא עוד »
מעסיקים
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

משרד העבודה – ממשיכה מגמת ההתאוששות בשוק העבודה

משרד העבודה פרסם ניתוח ולפיו שיעור התעסוקה המותאם ושיעור ההשתתפות עלו בכ-0.4 ו-0.5 נקודות אחוז בהתאמה בחודש מרץ. עם זאת, שיעור התעסוקה עדיין נמוך בכ-1.3

קרא עוד »
ייפוי כוח מתמשך
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

המדריך האולטימטיבי להבנת ייפוי כוח מתמשך

בעולם מלא בז'רגון משפטי ובניירת מורכבת, הבנת כל פרט ופרט של מסמכים משפטיים יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו לנווט במבוך עם עיניים מכוסות. בין הכלים

קרא עוד »
אפליה בעבודה
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

הנחיות הנציבות בנוגע לחובתם של מעסיקים לפרסם מידע בדבר פערי השכר בין גברים לנשים

הפליית נשים הפליית נשים בשכר העבודה הינה אחד הביטויים הנפוצים להפלייתן של נשים בשוק העבודה. פערים בשכר בין עובדת לעובד, בהיעדר נסיבות המצדיקות זאת, עלולים

קרא עוד »
חקיקה
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

מענק עבודה – שאלות & תשובות

מהו מענק עבודה ומי זכאי ליהנות ממנו? “מענק עבודה” משולם מתוקף חוק “מענק עבודה” ומהווה תוספת הכנסה לבעלי הכנסות נמוכות.גובה המענק יכול להגיע לאלפי שקלים

קרא עוד »

תוכן עניינים