מאמרים חדשים

שוויון הזדמנויות בעבודה

שוויון הזדמנויות תעסוקה חיוני ליצירת חברה הוגנת וצודקת. זה מבטיח שאנשים לא יופלו לרעה על

קרא עוד »

תחומי התמחות

צרו קשר

קטגוריות
ארכיון
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

ביהמ"ש: פתיחת תיק הוצל"פ ועיקול שלא כדין הם לשון הרע

נהג שהיה אחראי לתאונת דרכים פנה לחברת הביטוח שלו, שמצדה פיצתה את בעל הרכב שנפגע. אלא שהנפגע לא הסתפק בזה, וניסה להוציא מהנהג הפוגע כספים נוספים באופן מפוקפק. זה יעלה לו ולעורך דינו כ-50,000 שקל.

סגן נשיא בימ"ש השלום בחיפה, השופט רמזי חדיד, פסק 49,360 שקל פיצוייים לנהג שנפל קורבן לניסיון לקבל כפל פיצוי על נזקים שגרם לרכב אחר – ניסיון שהביא להטלת עיקול על חשבון הבנק של התובע מבלי שידע שכלל הוגשה נגדו תביעה.

הפרשה החלה בתאונת דרכים בין שני רכבים, שאירעה ב-2014. התובע, שרכבו היה מבוטח בחברת "שלמה סיקסט", הודה באחריותו לתאונה. הנתבע פנה למבטחת הרכב שלו ("ביטוח ישיר") שפנתה ל"שלמה". בעקבות זאת "שלמה" מסרה לנתבע שיק בסך 13,392 שקל.

מאוחר יותר, הנתבע התקשר עם עורך דין שהגיש בשמו תביעה כספית נגד התובע, על אותו נזק שכבר קיבל עליו את השיק. הנתבע ועורך הדין לא פנו במכתב דרישה לתובע או לחברת שלמה לפני הגשת התביעה. בהמשך ניתן נגד התובע (שהיה שם הנתבע) פסק דין בהיעדר הגנה, שהגיע להוצאה לפועל. שליח מטעם עורך הדין רשם שאישור מסירה נמסר לתובע והתובע כביכול סירב לחתום.

בהמשך לכך הוטל עיקול על חשבון התובע בסך 20,000 שקל – ורק אז הוא גילה שהוגשה נגדו התביעה.

בעקבות זאת התובע הגיש תביעה לפיצויי לשון הרע, ועבור עגמת נפש ו"הטרטורים" שנאלץ לעבור, וכן לביטול העיקול והשבת 20,000 שקל, שאכן הוחזרו לו במהלך ההליך.

התובע, שיוצג על ידי עו"ד עופר לוי ממשרד עורכי הדין פאר-לוי, טען כי הנתבעים – הנהג ועורך הדין – נהגו בחוסר תום לב, השתמשו לרעה בהליכי משפט ופגעו בשמו הטוב כשהגישו נגדו את התביעה, לקחו פסק דין ופתחו נגדו תיק הוצל"פ, למרות העובדה ש"שלמה" כבר שילמה לנתבע פיצוי.

נהג הרכב (הנתבע הראשון), שיוצג על ידי עו"ד ג'אמל עלושי, טען בין היתר כי הפנייה לעורך הדין היתה על מנת לתבוע פיצוי על נזקי גוף שנגרמו לו בתאונה.

עורך הדין הנתבע, שיוצג על ידי עו"ד ראא'ד אבו-מוך, טען שהאחריות להטלת העיקול מוטלת על הנהג-הנתבע, שלא טרח להודיע לו כי פנה ל"שלמה" וקיבל שיק, בעוד שהוא פעל כדין לביצוע פסק דין באמצעות פתיחת תיק הוצל"פ.

"היתממות בלתי משכנעת"

השופט חדיד שוכנע שטענות הנהג נטענו ב"היתממות בלתי משכנעת", והאיש פשוט ניסה להשיג פיצוי כפול עבור הנזקים שנגרמו לרכבו.

השופט הבהיר כי הנהג לא הביא כל ראייה לכך שפנה לעורך הדין רק בשביל ייצוג בעניין נזקי גוף. השופט אף הזכיר כי לאותה תביעה צורפו ראיות לעניין נזקי הרכב, ותהה "כיצד הגיעו כל אותם מסמכים לידי נתבע 2 וצורפו לכתב התביעה, באם נתבע 1 לא שוחח עמו על הנזק שנגרם לרכב ?!".

בנוסף השופט קבע כי עורך הדין (הנתבע השני) פעל שלא כדין במספר מישורים, החל מהגשת התביעה נגד התובע בלבד (ולא נגד חברת "שלמה), וכן באופן שבו פתח תיק בהוצאה לפועל. בעניין זה השופט זקף לחובתו בין היתר את העובדה שלא הביא עדים כמו השליח שכביכול התובע סירב לחתום לו.

לפיכך, השופט חייב כל אחד מהנתבעים לשלם לתובע 20,000 שקל בתוספת שכ"ט עו"ד בסך 4,680 שקל. בהקשר זה השופט הבהיר כי עיקול שלא כדין על חשבון בנק מהווה לשון הרע, היות שהוא עלול להכתים אדם שלא עומד בהתחייבויותיו הכספיות.

פורסם באתר פסקדין

עוד פסקי דין

פיטורים וסיום העסקה
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

הקדימה פיטורים לשימוע – ותפצה את העובדת בעשרות אלפי שקלים

חברת שמירה מסרה למאבטחת מכתב פיטורים בו נרשם שבאפשרותה לתאם מועד לשימוע, אם תרצה. ביה"ד לעבודה הבהיר לחברה שלא מדובר בפריווילגיה בית הדין לעבודה בבאר

קרא עוד »
אפליה בעבודה
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

אפליה מחמת גיל – פסק דין

סע"ש 52280-10-18 בתיה עמר נ' אסם השקעות בע"מ רקע עובדתי: התובעת עבדה כמנהלת חשבונות אצל הנתבעת, חברת אסם העוסקת בייצור ושיווק מזון. בעקבות העברת חלק

קרא עוד »
חדשות האתר
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

החובות גבוהים? כך תדעו אם אתם מתאימים להליך חדלות פירעון

פרסומים ברשתות החברתיות והבטחות למחיקת חובות משכנעים רבים לפנות להליך חדלות פירעון שלאו דווקא נכון עבורם. חשוב להבין שיש אופציות נוספות ולבחון כל מקרה לגופו  בספטמבר

קרא עוד »
דיני מקרקעין
ברקוביץ אהרוני זיו עורכי דין

מוכרי דירה הסתירו שאבני החיפוי של הבניין נושרות. הפרת חוזה?

בית המשפט קבע שהמוכרים הפרו את חובת הגילוי אך לא מדובר בהפרה יסודית שמזכה בפיצוי מוסכם. הקונים ייאלצו להסתפק ב-50,000 שקל השופטת סיגלית מצא קיבלה לאחרונה חלקית

קרא עוד »

תוכן עניינים